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15/12/2015 : The onboard cameras inside the vehicles : SYCOMOREEN tested for you the RECPRO Dashcam
30/10/2015 : The SYCOMOREEN's OPALE have produced more than 200 000 kWh !
21/09/2015 : Patent SAERE : news and better information by SYCOMOREEN to read in the dedicated FAQ
04/08/2015 : Summery Interlude : Back to the Stirling's engines
07/07/2015 : A 100% green French Electricity in 2050 ? The ADEME's disturbing and carefully choked report
26/06/2015 : Station with natural gas vehicle (NGV) by Eric SORTINO : inauguration took place the 26th June !
14/06/2015 : Station with natural gas vehicle (NGV) by Eric SORTINO : confirmed inauguration the 26th June !
15/05/2015 : Station with natural gas vehicle (NGV) by Eric SORTINO : foreseen inauguration the 26th June !
10/04/2015 : The Sycomoreen's OPALE have moved again to the summery configuration.
06/04/2015 : Areva : When the atom is splitting, the affairs are not always radiances.
28/03/2015 : BMW M4 Race Safety Car equipped with Water Injection : unexpected ! -- Addendum 07/07/2015
01/03/2015 : Additional Plant for Energizing Productions from the Sun [APEPS] by Sycomoreen's Photovoltaics
06/11/2014 : The worrying report of the IPCC about the climatic change and the global warming in 2013


15/12/2015_______________________________________________________________________________________________________________________________

Les caméras embarquées dans les véhicules

Les conditions de circulation sont de plus en plus dangereuses  avec  parfois de mauvais conducteurs, et surtout des litiges nombreux pour estimer les différentes responsabilités en cas d'accident. A cet effet des preuves-vidéos peuvent considérablement calmer les langues fourchues de certains automobilistes peu sincères. Ces caméras sont maintenant faciles à installer, d'un usage simple  et d'un coût de moins 250 €, qui est négligeable devant les enjeux financiers d'une collision avec des dégâts matériels et a fortiori des blessures des passagers ou piétons. Aussi, SYCOMOREEN a testé pour ses lecteurs, à titre de découverte utile, la Caméra RECPRO de RoadeyesCams, véritable sentinelle audio-vidéo-GPS de votre route.
Découvrir les produits de caméras embarquées de RoadEyes.com
The onboard cameras inside the vehicles

The conditions of road traffic are more and more dangerous with sometimes bad users, and especially the numerous litigations to value the different responsibilities in case of accident. In such situation, the proofs-videos can considerably moderate the forked tongues of some few sincere drivers. These cameras are now easy to use and to install with a cost of less 250 €, which is negligible in comparison to the financial stakes of a collision with material damages and even more with injuries of passengers or pedestrians. Thus SYCOMOREEN tested for its readers, as a useful discovery, the Camera RECPRO of RoadeyesCams, real sentry audio-video-GPS of your road.
To discover the products about onboard daschcams by RoadEyes.com

Caméra Embarquée "RECPRO Full HD" de Road-Eyes... par Sycomoreen

Onboard Dashcam "RECPRO Full HD" tested by Sycomoreen
Die Bordkameras in den Fahrzeugen

Die Bedingungen für Straßenverkehr sind immer gefährlicher, manchmal mit  schlechten Benutzern, und besonders mit der zahlreichen Streit, um bei Unfall die verschiedenen Verantwortungen zu schätzen. In solcher Situation können die Videosbeweise die gegabelten Zungen von einigen wenigen aufrichtigen Fahrer beachtlich mäßigen. Diese Kameras sind jetzt leicht, zu benutzen und installieren. Die Kosten von weniger 250 € sind unwesentlich im Vergleich zu den finanziellen Einsätzen eines Zusammenstoßes mit materiellen Schäden, und besonders mit Verletzungen von Fahrgästen oder Fußgängern. So prüfte SYCOMOREEN die Kamera RECPRO von RoadeyesCams für seine Leser, als einer lehrreichen Entdeckung, wirklicher Wachposten Audio-Video-GPS von Ihrer Straße.
Um die Produkten über Bordkameras von RoadEyes.com zu entdecken
Las cámaras embarcadas en los vehículos

Las condiciones de la circulación son más y más peligrosas, a veces con conductores malos, y especialmente con los desacuerdos numerosos para calcular las responsabilidades diferentes en caso del accidente. En tal situación, las pruebas-videos puede calmar considerablemente las lenguas ahorquilladas de algunos conductores poco sinceros. Estas cámaras son ahora de un uso simple, fácil para instalar y del coste de menos 250 €, que es insignificante en la comparación de los riesgos financieros de una colisión con daños materiales y especialmente con las lesiones de los pasajeros o los peatones. Por lo tanto SYCOMOREEN evaluó para sus lectores, como un descubrimiento útil, la cámara  RECPRO de RoadeyesCams, centinela verdadera audio-video-GPS de usted camino.
Para descubrir los productos de camaras embarcadas por RoadEyes.com
Script multilangage disponible / available multilanguage script Voir Aussi :  28/03/2015      et        Vidéos des voyages de CATHI


30/10/2015_______________________________________________________________________________________________________________________________
Les OPALE de Sycomoreen ont produit plus de 200 000 kWh !
The Sycomoreen's OPALE have produced more than 200 000 kWh !
To go to the Sycomoreen's OPALE photovoltaic Barn webpage
To go to the Sycomoreen's OPALE photovoltaic Dairy webpage T
O
T
A
L
au 30/10/2015
au 30/10/2015
106 451 kWh
au 30/10/2015
63 814 kWh
203 671 kWh
To go to the Sycomoreen's OPALE Additional Plant for Energizing Productions from the Sun (APEPS) To go to the Sycomoreen's OPALE photovoltaic Carport webpage
Voir aussi
To see also
Auch zu sehen
Para ver también

07/07/2015
10/04/2015
01/03/2015


le Photovoltaïque de SYCOMOREEN : centrales solaires innovantes et performantes
au 30/10/2015
13 383 kWh
au 30/10/2015
20 023 kWh
Aller sur la FAQ d'OPALE / To go to the OPALE's FAQ
Die OPALE von Sycomoreen haben mehr als 200 000 kWh produziert !
Las OPALE de Sycomoreen produjeron más de 200 000 kWh !


21/09/2015_______________________________________________________________________________________________________________________________
Brevet SAERE : nouveautés et précisions de SYCOMOREEN à lire dans la FAQ dédiée
 Patent SAERE : news and better information by SYCOMOREEN to read in the dedicated  FAQ
Vue éclatée d'une Soupape Anti-Erosion à Rotations Epicycloïdales (SAERE)SAERE est compatible avec l'implantation d'injecteurs/bougie exactement au centre des cylindres.
Patent SAERE : SYCOMOREENs Neuheit und Genauigkeiten in der geweihten FAQ zu lesen
Patente SAERE : mejor información por SYCOMOREEN para leer en las páginas FAQ dedicadas


04/08/2015_______________________________________________________________________________________________________________________________
Intermède estival :  Retour sur les machines de Stirling
Summery interlude : Back to the Stirling's engines

Le Moteur Stirling : émission e=m6 avec Max LESGGY et Anton PHILIPS
par Sycomoreen
Résumé multilangue disponible
Multilanguage summary avaiblable
A (Re)découvrir :  les principes thermodynamiques du concept SPRATL
Sommerliches Zwischenspiel :  Zurück zu den Stirlingsmaschinen
 Intermedio de verano :  Regrese a las Máquinas de Stirling
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Voir aussi / To see also other Sycomoreen's summery interludes :   21/07/2014         19/08/2013        28/07/2012           15/08/2011


07/07/2015_______________________________________________________________________________________________________________________________
Electricité 100% renouvelable ? Le rapport de l'ADEME dérangeant et soigneusement étouffé 
A 100% green french Electricity in 2050 ? The ADEME's disturbing and carefully choked report
L'ADEME (Agence DE l'Environnement et de la Maîtrise de l'Energie) a publié en avril 2015 une étude très précise sur un scénario de mix électrique 100% renouvelable pour la France à l'horizon 2050.

Issu de 14 mois de travail soutenu, avec la collaboration d'experts indépendants sur les questions énergétiques comme par exemple les associations Negawatt et Hespul, mais aussi le Réseau de Transport de l'Electricité (EDF-RTE), ce rapport démontre qu'il est techniquement possible en 2050 de produire 100 % de l’électricité française avec des sources renouvelables. Des estimations détaillées révèlent que ce scénario ne coûterait pas beaucoup plus cher aux consommateurs que le maintien du nucléaire à 50 % du mix électrique. Cette étude contredit donc l’idée trop souvent propagée par certaines personnalités influentes que l'énergie nucléaire est de loin la moins coûteuse pour les comptes publics, voire la plus propre !

Télécharger le rapport [Attention, fichier lourd (40 Mo)]
The ADEME (Agency for Environment and Mastery of the Energy)
has published in April 2015 a very precise survey about a 100% renewable scenario of  for the France at the 2050 horizon.

Coming from 14 months of intense work, with the collaboration of independant experts on the energetical issues like for example the associations Negawatt and Hespul, but also the Réseau de Transport de l'Electricité (EDF-RTE), this report demonstrates that it is technically possible in 2050 to produce 100 % of the French electricity with renewable resources. Some detailed assessments put in the light that this scenario would not cost much more to the customers than to keep the nuclear power at the level of 50% in the electrical mix. Therefore, this survey is contradicting the too often widespread idea by some influential people that the nuclear power is very obviously the cheapest for the  public accounts and even more, the cleanest !

To download the Report [in French, Warning, heavy file (40 Mo)]
Die ADEME (Agentur für die Umwelt und die Energiebeherrschung)
hat am April 2015 einen sehr lehrreichen Bericht über einer 100% erneubaren französischen Elektrizität im 2050 veröffentlicht. .
 
Stämmig aus 14 Monaten von intensiver Forschung, im Zusammenarbeit mit unabhängigen Fachleute über der energetischen Fragen, als der Gewerkschaften Negawatt und Hespul zum beispiel, aber auch der Réseau de Transport de l'Electricité (EDF-RTE), demonstriert dieser Bericht, daß es am 2050 technisch möglich ist, um 100% von der französischen Elektrizität aus der erneuerbaren Quellen herzustellen. Einige genau Einschätzungen enthüllen, daß dieser Handlungsablauf nicht viel mehr für die Kunden kosten würde, als die Kernenergie auf dem Niveau von 50% in der elektrischen Mischung zu behalten . Deshalb widerspricht dieser Bericht das zu oft verbreitete Idee von einigen einflussreichen Leuten, daß die nukleare Kraft das Billigste für die öffentlichen Staatsrechnungen sehr offensichtlich ist, und noch mehr, das Sauberste !

Um den Bericht zu laden [Französisch, Warnung, schwere Daten (40 Mo)]
El ADEME (Organismo del Ambiente y el Dominio de la Energía) publicar una encuesta muy precisa en abril 2015 sobre un una electricidad francesa 100 % renovable cerca 2050.

Descendió de 14 meses de trabajo sostenido, con la colaboración de expertos independientes sobre las preguntas de las energías como por ejemplo las asociaciones Negawatt y Hespul, pero también el Réseau de Transport de l'Electricité (EDF-RTE), este informe demuestra que es técnicamente posible en 2050 producir 100 % de la electricidad francesa con los orígenes renovables. Algunas evaluaciones detalladas revelan que este enfoque no sería más costoso para los consumidores que el mantenimiento del poder del átomo a 50 % de la mezcla eléctrica¡Esta encuesta contradice por lo tanto la idea demasiado a menudo generalizada por algunas personalidades influyentes que la energía atómica es muy evidentemente la más económica para las as finanzas públicas, o ni siquiera la más limpia !

Para descargarer el informe [Frances, Atención, archivo pesado (40 Mo)]
Prospective de l'ADEME pour une électricité française 100% renouvelable à l'horizon 2050 / Preview of the ADEME for a 100% renewable French Electricity on the 2050's line


Etude menée en partenariat avec :
ARTELYS,
* ARMINES-PERSEE,
* ENERGIES-DEMAIN



A lire aussi sur ce thème : 06/04/2015       
Logo de Campagne de l'ADEME contre le réchauffement climatique / Motto of the ADEME's campaign against the global warming
100% grüne französische Elektrizität ? Der ADEMEs störende und sorgfältig erstickte Bericht
 Electricidad francesa 100% Verde ? Informe ahogado cuidadosamente del ADEME que molesta


26/06/2015_______________________________________________________________________________________________________________________________
La station de gaz naturel véhicule (GNV) par Eric SORTINO : l'inauguration a eu lieu le 26 juin !
Station of natural gas vehicle (NGV) by Eric SORTINO : inauguration took place the 26th June !

Dès aujourd'hui, Eric SORTINO et DEFA peuvent vous livrer du GNV à Mont de Marsan / Saint Pierre du Mont, aussi bien pour une clientèle de particuliers que de véhicules industriels soucieux d'économies pour leur budget-carburant et engagés dans la transition énergétique !
Découvrez dès aujourd'hui la station GNV de Mont de Marsan SORTINO / DEFA !
Les pages internet de Eric SORTINO / Catalgaz / Station GNV / CNG - Mont de Marsan
Retrouvez toutes les vidéos et toutes les photos détaillées de l'inauguration
Find all the detailed photos and videos of the inauguration
!! [update : 07/07/2015]

Die Eric SORTINOs Erdgastankstelle : die Einweihung hat am 26ten Juni stattgefunden !
Estación de gas natural por Eric SORTINO : ceremonia de toma de posesión ocurrió el 26 Junio !


14/06/2015_______________________________________________________________________________________________________________________________
La station de gaz naturel véhicule (GNV) par Eric SORTINO : inauguration confirmée le 26 juin !
Station of natural gas vehicle (NGV) by Eric SORTINO : confirmed inauguration the 26th June !

En France et à Mont de Marsan dans les Transports
In France and in Mont de Marsan about the Transportation

c'est l'An 1 de la transition énergétique à ne pas manquer !
The place to be for the Year Number One of the Energy Transition !


Début de l'inauguration le 26 juin à 12 H,

Accueil avec le Discours de Eric SORTINO

Vers 13 h, Discours important de la présidente de l'Agglomération
et Maire de Mt de Marsan,

Remise de la Citroën C3 GNV par GrDF à la présidente de l'Agglomération de Mont de Marsan

Visites de l'installation GNV permettant la fourniture de gaz aux clients,

Pour se restaurer, 2 buffets :
celui du traiteur de GrDF et le buffet "Bio" de Eric

Présentation de nombreux Véhicules légers (VL), Véhicules Utilitaires (VU)
Poids-Lourds (PL) qui carburent tous au GNV
(Fiat, Opel, Peugeot, Iveco, Scania...)

Sans oublier la célèbre tondeuse au GNV de Eric SORTINO! ) .

De nombreuses personnalités originales et soucieuses de l'écolologie seront réunies !

Les pages internet de Eric SORTINO / Catalgaz / Station GNV / CNG - Mont de Marsan

 Frankreich über den Verkehrsmitteln, das erste Jahr von der Energiewende mit Eric SORTINO !
En Francia, año n°1 del Transición Energética de los Medios de Transporte con Eric SORTINO !


15/05/2015_______________________________________________________________________________________________________________________________
La station de gaz naturel véhicule (GNV) par Eric SORTINO : inauguration prévue le 26 juin !
Station with natural gas vehicle (NGV) by Eric SORTINO : foreseen inauguration the 26th June !
         


Eric SORTINO CATALYSE GAZ, Station GNV, Mont de... par Sycomoreen

Vidéo du projet et entretien en Août 2014  

Go to the website Catalgaz.fr of Eric SORTINO !

Video of the project and interview in August 2014

Eric SORTINO GAS CATALYSIS, Station of NGV Mont... par Sycomoreen

 Tankstelle mit Erdgasfahrzeug von Eric SORTINO : Einweihung ist am 26 Juni vorausgesehen !
Estación con gas natural vehícular (GNV) por Eric SORTINO / Gas Catálisis :
       La ceremonia de toma de posesión es tenida prevista la visita en 26 Junio 2015 !



10/04/2015_______________________________________________________________________________________________________________________________
Les OPALE de Sycomoreen ont repris la configuration estivale.
The Sycomoreen's OPALE have moved again towards the summery configuration.
Voir les productions d'électricité photovoltaïque 2014 des OPALE de Sycomoreen
Die OPALE von Sycomoreen nehmen die sommerliche Arbeitsweise wieder.
Las OPALE de Sycomoreen tomaron la configuración veraniega otra vez.


06/04/2015_______________________________________________________________________________________________________________________________
Areva : Quand l'atome se casse, les affaires ne sont pas toujours rayonnantes.

Selon 2000W.org : 2015 : 9 milliards d'euros de dettes 

Areva décroche avec 4,8 milliards de dettes pour l'année 2014. EDF et AREVA cumulent 49 milliards d’euros de dettes. Les deux fleurons du nucléaire français vont subir une restructuration dans les années à venir. Jean-Marc Lévy à la tête d'EDF et Philippe Varin à la tête d'Areva vont travailler au rapprochement des deux groupes. Aussi fortement endettés, qui va pouvoir aider l’autre ? Au total, Areva s'est déjà séparé de 7 milliards d'euros d'actifs ces dernières années. L'entreprise espère faire 1 milliard d'€uros d'économie sans "carnage social". Archive de l'article complet

 Areva : When the atom is splitting, the affairs are not always radiances.

According to 2000W.org : 2015 : 9 billions €uros of debts 

Areva is collapsing with 4,8 billions € of debts for the 2014 year. EDF and AREVA are both accumulating 49 billions € of debts. The 2 Champions of the French nuclear industry will undergo a restructuring in the following years. Jean-Marc Lévy, CEO of EDF and Philippe Varin CEO of Areva will work on the joining of the 2 Groups. With such indebted situations, who will help the other one ? For the total amount, Areva has already left 7 billions €uros of assets these last years. The company is hoping to save 1 billion €uros without to entail a "social slaughter". Archive of the whole article [French]

La com de l'atome from remy deveze on Vimeo.


Publicité COGEMA 1992 par BASF13
Areva : Wenn das Atom gespaltet wird, ist das Busineß nicht immer strahlend.
 
2000W.org zufolge : 2015 : 9 Milliarden €uros von Schulden
 

Areva fällt nach unten mit 4,8 Milliarden € von Schulden für das 2014 Jahr. EDF und AREVA häufen 49 Milliarden € von Schulden an. Die 2 Sieger der französischen nuklearen Industrie werden eine Umstrukturierung in den zukünftigen Jahren durchmachen. Jean-Marc Lévy, Direktor von EDF und Philippe Varin, Direktor von Areva werden an der Annäherung der zwei Gruppen arbeiten. Aber mit solchen verschuldeten Situationen, wer wird dem Anderen helfen ? Für die totale Menge hat Areva schon 7 Milliarden €uros von Finanzanlagen während dieser letzten Jahre verlassen. Die Gesellschaft hofft 1 Milliarde €uros zu bewahren, ohne ein "Arbeitslosigkeitschlachten" mitzunehmen. Archiv des ganzen Artikels [Französich]

Areva : Cuando el átomo se rompe, la empresa está sonriendo radiantemente no siempre.

De acuerdo con 2000W.org : 2015 : 9 mil millones €uros de deudas 

Areva desengancha con 4,8 miles millones de deudas  en el  año 2014. EDF y AREVA acumulan 49 miles millones €uros de deudas. Los dos campeones de los franceses nucleares industrias son irse por una reestructuración en los próximos años. Jean-Marc Lévy, Director de EDF y Philippe Varin, Director de Areva van a trabajar a la cercanía de los dos grupos. Con tales deudas, ¿ quién va a poder ayudar lo demás ? Al total, Areva ya separó 7 miles millones €uros de posesiones estos últimos años. La empresa espera ser 1 mil millones €uros de economía sin la "masacre sociable". 

voir aussi / to see also / auch zu sehen / pare ver tambien de 2000W.org : 15/01/2014                                       Archivo del artículo completo [Francés]


28/03/2015_______________________________________________________________________________________________________________________________
BMW M4 Voiture de Sécurité sur circuit
équipée d'une injection d'eau : inattendue !
BMW M4 Sicherungsrennfahrzeug wird mit
einer
Wassereinspritzung ausgerüstet : unerwartet !
A la surprise générale, BMW promeut la technique de petites injections d'eau en pleine charge des moteurs à combustion : les avantages sont une diminution de la consommation de carburant et une meilleure dépollution des gaz d'échappement (oxydes d'azote(NOx) et imbrûlés (HC))  Bei der allgemeinen Überraschung fördert BMW den Prozess von kleiner Wassereinspritzung mit voller Last des Verbrennungsmotors: die Vorteile sind eine Abnahme des Verbrauches von Brennstoff und einem besseren Reinigen der Abgase (Stickoxide (NOx) und unverbrannten Teilchen (HC)). 
BMW M4 Race Safety Car with water injection / BMW M4 Voiture de sécurité pour les courses équipée d'une injection d'eau / BMW M4 Sicherungsrennfahrzeug ausgerüstet mit Wassereinspritzung / BMW M4 Automóvil de carreras y de seguridad equipada con una inyección de agua
At the surprise of everybody, BMW is promoting the process of small injection of water with full load of the combustion engine : the advantages are a decrease of the consumption of fuel and a better cleaning of the exhaust gases (oxides of nitrogen (NOx) and unburned particles (HC))  A la sorpresa general, BMW promueve la técnica de las inyecciones pequeñas del agua con llena carga del motor en combustión : las ventajas son una reducción del consumo de combustible y una mejor limpieza de los gases de escape (óxidos de nitrógeno (NOx) y partículas no quemadas (HC)) 
 BMW M4 Race Safety Car equipped
 with Water Injection : unexpected !
BMW M4 Automóvil de carreras y de seguridad
equipada con una inyección de agua :¡Inesperada! 
ADDENDUM : 07/07/2015 : 1,5 Gasoline Turbo Engine 218 HP !
BMW is carrying his water-injection technologie on the 1 Series - 3 cylinders
BMW transfère sa technologie d'injection d'eau sur une Série 1 - 3 cylindres
BMW überträgt seine Wassereinspritzungskunst auf das Modell 1 - 3 Zylinder
BMW transfiere sus obras del inyección de agua en el Modelo 1 - 3 cilindros
 Article from BMW-Blog in English (best technical data) [ADDENDUM]
Article de Moteur Nature en Français (bon niveau technique) [ADDENDUM]


01/03/2015_______________________________________________________________________________________________________________________________

Annexe Photovoltaïque à Energies Positives Solaires (APEPS) par SYCOMOREEN
Annexe Polyvalente à Energies Positives Solaires [APEPS] par le Photovoltaïque de SYCOMOREEN : centrales solaires innovantes et performantes

SYCOMOREEN a assuré la conception générale et l'installation électrique de ce projet qui a abouti en partenariat avec :
1) ISSOL [Belgique] , notre fournisseur des panneaux photovoltaïques transparents : modèles CENIT 220Wc cadrés en SOLRIF)
2) Les Etablissements Franck VACHER [France], notre fabricant et installateur de Charpentes et Couvertures : tél 04 73 89 19 95
3) François MOREIRA Constructions (FM Constructions)[France] : notre maçon-terrassier pour ce projet. : tél : 06 20 49 11 69

 Cette APEPS sera prochainement équipée du système Optimisations Photovoltaïques Autonomes avec Liquides en Ecoulement (OPALE par SYCOMOREEN) . D'autres informations seront publiées ultérieurement. 
Additional Plant for Energizing Productions from the Sun (APEPS) by SYCOMOREEN's Photovoltaics
Additional Plant for Energizing Productions from the Sun [APEPS] by SYCOMOREEN's Photovoltaics : innovative and efficient solar plants

SYCOMOREEN has granted the general design and and the electric installation of this plant which has been achieved in partnership with :
1) ISSOL [Belgium] , our supplier of transparent photovoltaic panels : models CENIT 220Wp with SOLRIF frame
2) The Franck VACHER's Facilities [France], our manufacturer and installer of Frameworks and Covers : tel  (33) 4 73 89 19 95
3) François MOREIRA Constructions (FM Constructions)[France] : our mason-digger for this project. : tel : (33) 6 20 49 11 69

 This APEPS will be soon equipped with the system  Overall Photovoltaics with Automated Liquid Enhancements (OPALE by SYCOMOREEN) . Other information will be subsequently published.
Allgemeine Photovoltaikanlage zu den Erneuerbaren Produktionen aus der Sonne (APEPS) von dem SYCOMOREENs Photovoltaik
Allgemeine Photovoltaikanlage zu den Erneuerbaren Produktionen aus der Sonne [APEPS]
von das SYCOMOREENs Photovoltaik : die innovativen und leistungsstarken solaren Einrichtungen
SYCOMOREEN hat die allgemeine Entwicklung dieses Projekts und die elektrische Verkabelung gewährt. Diese Anlage ist im Partnerschaft damit geführt worden :
1) ISSOL [Belgien] , unser Lieferant durchsichtiger photovoltaischer Modulen : Modell CENIT 220Wp mit den SOLRIF Rahmen
2) Die Franck VACHERs Einrichtungen [Frankreich], unser Hersteller und Installateur vom Gebälk und Decken : tel  (33) 4 73 89 19 95
3) François MOREIRA Constructions (FM Constructions)[France] : unser  Maurer-Gräber für dieses Projekt : tel : (33) 6 20 49 11 69

 Diese APEPS wird bald mit dem Oberleistung des Photovoltaiks mit Ablaufenden Liquiden für die Energie (OPALE von SYCOMOREEN) System ausgerüstet . Weitere Information wird später geöffnet werden.
Anexo Polivalente para las Energías Positivas del Sol [APEPS] por el Fotovoltaico de SYCOMOREEN
Anexo Polivalente para las Energías Positivas del Sol [APEPS] por SYCOMOREEN's Photovoltaics : innovative and efficient solar plants

SYCOMOREEN garantizaro la concepción general y la instalación eléctrica de este proyecto que eso consiguió en colaboración con :
1) ISSOL [Bélgica] , nuestro proveedor de los paneles fotovoltaicos transparentes : modelos CENIT 220Wc centrados en SOLRIF)
2) Los Establecimientos Franck VACHER [Francia], nuestro fabricante y montador de estructuras y tapas : tél (33) 4 73 89 19 95
3) François MOREIRA Constructions (FM Constructions)[Francia] : nuestro mampostero-peón para este proyecto. : tél : (33) 6 20 49 11 69

Este APEPS estará equipado en breve con el sistema  OPtimizaciones fotovoltaicas Autónomas con Líquidos para la Energía (OPALE por SYCOMOREEN) . La otra información será divulgada posteriormente.


06/11/2014_______________________________________________________________________________________________________________________________
Le rapport inquiétant du GIEC* sur le changement climatique et le réchauffement global en 2013
The worrying report of  IPCC* about the climatic change and the global warming in 2013

* GIEC : Groupe Intergouvernemental sur l'Evolution du Climat * IPCC : Intergouvernmental Panel on Climate Change
« Le réchauffement du système climatique est sans équivoque et, depuis les années 1950, beaucoup de changements observés sont sans précédent depuis des décennies voire des millénaires. L'atmosphère et l'océan se sont réchauffés, la couverture de neige et de glace a diminué, le niveau des mers s'est élevé et les concentrations des gaz à effet de serre ont augmenté. » (selon le 5ème rapport du GIEC*, novembre 2014)
_________
95 % est le degré de certitude, qualifié d'« extrêmement probable », que l'« activité humaine est la cause principale du réchauffement observé » depuis le milieu du XXsiècle.
__________
-70 % est la réduction nécessaire des émissions mondiales de gaz à effet de serre (CO2 mais aussi méthane et protoxyde d'azote) en 2050 par rapport à leur niveau de 2010 pour maintenir la hausse moyenne des températures en dessous de 2 °C, selon le dernier rapport. Mais « depuis 2010, les émissions augmentent plus vite encore que dans les décennies précédentes », a déploré Rajendra Pachauri, le Président du GIEC*. La concentration de ces gaz atteint désormais « des niveaux sans précédent depuis au moins 800 000 ans »
« The warming of the climatic system is very significant and, starting from the 1950s years, many noticed changes are unprecedented since some decades, even millenaries. The atmosphere and the ocean have warmed up, the layer of ice and snow has decayed, the level of the seas has raised and the concentrations of greenhouse gases are stronger. » (according to the 5th report of the IPCC*, november 2014)
_________
95 % is the level of certainty, recognized as « extremely likely », that « the human activities are the main cause of the observed warming » since the middle of the 20th century.
__________
-70 % is the necessary decrease of the world emissions of greenhouse gases (CO2 and also methane and nitrogen protoxyd) in 2050 in comparison with their level of 2010 to limit the average increase of the temperatures under 2°C, according to the last report. But « since 2010, the emissions are raising even faster than in the previous decades », has deplored Rajendra Pachauri, President of the IPCC*. The concentration of these gases is now reaching « unprecedented levels since at least 800 000 years »
 « Die Erwärmung des klimatischen Systems ist sehr bezeichnend und, seit den 1950ten Jahren, viele bemerkten Änderungen sind beispiellos für einige Jahrzehnte, sogar Jahrtausende. Die Atmosphäre und der Ozean haben sich erwärmt, die Schichten des Eises und des Schnees haben verfallen, das Niveau des Sees hat zugenommen, und die Konzentrationen von Treibhausgasen sind stärker. »
dem 5ten Bericht des IPCC* zufolge, November 2014)
 _________
95 % ist der Sicherheitsgrad, anerkannt als " äußerst wahrscheinlich ", daß « die anthropogenen Aktivitäten sind die Hauptursache der beobachteten Heizung  » seit der Mitte des zwanzigsten Jahrhunderts.
__________
-70 % sind die notwendige Abnahme von den Treibhausgasemissionen  (CO2 und auch Methan und Stickstoff-Protoxyd) im 2050 im Vergleich mit ihrem Niveau von 2010, um die durchschnittliche Zunahme der Temperaturen unter 2°C zu begrenzen, dem letzten Bericht zufolge. Aber « seit 2010 erhöhen die Emissionen beachtenswert schneller als in den vorhergehenden Jahrzehnten » hat Rajendra Pachauri bedauert, der Präsident vom IPCC*. Jetzt erreicht die Konzentration dieser Gase « ein nie gesehener Grad seit wenigstens 800 000 Jahren. »
 « El calentamiento del sistema climático es muy obvio, desde los años 1950, muchos cambios notados son sin el precedente desde las décadas y incluso los milenios. La atmósfera y el océano se calentaron, la cobertura de nieve e hielo disminuyó, el nivel de los mares aumentó y las concentraciones de gases de efecto invernadero aumentaron»
(de acuerdo con el 5th informe del GIEC*, noviembre2014)
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95 % es el nivel de la confianza, titulada de "sumamente probable" que « La actividad humana es la razón principal de las temperaturas observadas » desde el medio del vigésimo siglo.
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-70 % son la reducción necesaria de las emisiónes de gases de efecto invernadero (CO2 pero como metano y monoxide de nitrógeno) en 2050 en relación con su cantidad de 2010 para controlar el aumento intermedio de las temperaturas debajo de 2°C, de acuerdo con el último informe. Pero « Desde 2010, las producciones incrementan más rápidamente tan en las décadas previas » Rajendra Pachauri condena, el Presidente del GIEC*. De ahora en adelante, la concentración de estos gases sube algunos niveles  « nunca sido visto desde al menos 800 000 años »
* GIEC : Groupe Intergouvernemental sur l'Evolution du Climat * IPCC : Intergovernmental Panel on Climate Change
Le rapport de synthèse complet en Français (attention, téléchargement lourd)
The summarized whole report in English (warning, heavy download)
World energy trends in 12/11/2011     Atlas of Worldwide CO2 : 07/02/2011
Articles de Journaux : Journal Le Monde   Journal Le Figaro
Einige deutschen partiellen Übersetzungen  : Seite 1     Seite 2     Seite 3
Der beunruhigende Bericht des IPCC* über der Klimaänderung und der globalen Erwärmung
El informe inquietante del  GIEC* sobre el cambio climático y el calatamentio global en 2013


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